Obowiązki sprzedawcy

Nie zawsze wchodząc do sklepu, możemy zorientować się jakie prawa klienta nam przysługują. Warto je jednak znać kupując na przykład buty lub ubrania, zwłaszcza jeśli korzystamy z ofert droższych i markowych producentów. Dany sklep obuwniczy reprezentuje zawsze sprzedawca, to on jest wizytówką i zarazem wieszakiem na nasze skargi i zażalenia, dlatego to też on powinien informować klienta jakie ma prawa w przypadku, jeśli nasze buty, ulegną uszkodzeniu, kiedy możemy je na przykład wymienić na nowe, kiedy zostaną naprawione, a kiedy możemy odzyskać pieniądze za wadliwy towar. Kupując zarówno buty damskie jak i buty męskie bezwzględnie powinniśmy zachować paragon. Sklep obuwniczy bowiem nie ma obowiązku przyjąć uszkodzonego towaru bez dowodu zapłaty. Odpowiada również za zakupione buty sklep internetowy, to oznacza, że przy zakupach on line też mamy prawo do reklamacji, której podstawą jest albo potwierdzony dowód zapłaty (konto, karta kredytowa), albo przesłane do nas zamówienie. Warunki reklamacji przy zakupach internetowych czytajmy przed dokonaniem zakupów, na każdej stronie znajdziemy regulamin i jakie prawa nam przysługują.

Dodaj komentarz